אחסון אתרים – הסבר כללי

אחסון אתרי אינטרנט הוא שירות המאפשר ליחידים וארגונים לאחסן מידע, תמונות, וידאו וכל סוג תוכן אחר, שלאחר מכן תהיה אליו גישה דרך האינטרנט. שירות זה מאפשר ללקוח להתמקד בתוכן אתר האינטרנט שהוא יוצר, כשאת תשתיות החומרה והתוכנה הנדרשות הוא מקבל מאיתנו, ספקי שרותי האחסון. כמו כן, אנחנו גם מספקים שרות בניית אתרים.

סוגי שירותים

השירות הבסיסי ביותר במסגרת אחסון אתרים הוא אחסון דפי אינטרנט. את הדפים יכול הלקוח לטעון באמצעים סטנדרטיים, כגון FTP או ממשק ייעודי לטעינת הקבצים.

השרתים המתקדמים שלנו מאפשרים תמיכה במסד נתונים. כל אתר גדול המכיל מידע רב, כמו גם אתר מסחרי הזקוק לשמירת נתוני העסקים הנערכים בו, זקוק למסד נתונים כדי לאחסן את המידע. הלקוח יכול להתקין מסד נתונים על שרת האחסון או על שרת ייעודי אחר (בהתאם לסוג שירות האחסון אותו הוא מקבל). את המידע הוא שולף באמצעות פלטפורמות ייעודיות היודעות להתממשק למסד הנתונים (כגון PHP, JAVA ועוד). עבור אתרים הדורשים אבטחה, כגון אתרי מסחר אלקטרוני, דרושים גם מרכיבים אחרים, כגון שכבת SSL.

שרתי האחסון שלנו עובדים על פלטפורמת לינוקס, שרת HTTP של אפאצ’ימסד נתונים מסוג MySQL. האתר עצמו יכול להיות כתוב בשפות התכנות המקובלות למטרה זו, כגון PHP, Perl, פייתון או J2EE.

סוגי אחסון

  •  
  • אחסון אתרים שיתופי (Shared Hosting) – כמה וכמה אתרים מאוחסנים על אותו שרת המשתמשים באותו מעבד, זיכרון ועוד.
  • אחסון מיני ייעודי (Virtual Privite Server) – באחסון מסוג זה, כל לקוח מקבל מחיצה מתוך האחסון הייעודי עם הקצאת מעבד וזיכרון, כאשר בכל מחיצה מותקנת מערכת הפעלה בנפרד. הלקוח מקבל (לרוב) גישה מלאה למערכת ההפעלה המותקנת במחיצתו.

מאמרים מומלצים