טיפים לניהול יעיל של עובדים

 

הצלחה של עסק ברב המקרים תלויה בניהול יעיל של מספר היבטים, כאשר המרכזי והחשוב ביותר מתייחס לצוות של העובדים. זה כבר לא סוד, שצוות טוב ומקצועי הוא מרכיב ההצלחה של כל עסק, ללא תלות בגודלו. בשביל שהניהול של הצוות יהיה פרודוקטיבי ויעיל, חייבים להקפיד על מספר דברים.

הכל מתחיל מגיוס נכון של עובדים

הכל מתחיל מגיוס מושכל של עובדים. השקיעו וחפשו עובדים, בעלי יכולות תואמות לתפקיד ובעלי מוטיבציה גבוהה לתרום להצלחה ופיתוח של העסק. אך אל תסתפקו רק בכך. תדעו להקשיב לעובדים שלכם, הרי הם יודעים יותר טוב מכולם מה בדיוק מתרחש בשטח ואם יש להם הצעות תבחנו אותן.

התחלקו בסמכויות

הדבר הקשה ביותר לבעלי העסקים זה להעביר סמכויות לאנשים אחרים. זאת הסיבה לכך שיש לא מעט מקרים, שבהם בעל העסק פשוט קורס תחת אין ספור משימות, שהוא לוקח על עצמו ובכך פוגע בעצמו, במשפחתו וכמובן בעסק. לכן, אל תפחדו לסמוך על הצוות שלכם ותלמדו להאציל משימות וסמכויות.

נהלו את שעות העבודה בעזרת שעוני נוכחות נוחים

מכיוון, שנושא של שעות עבודה הוא אחד מהמרכזיים בעסק, חשוב שיהיה כלי מקצועי ונוח לניהול של שעות. היום קיים מגוון מאוד רחב של שעוני נוכחות ומערכות לניטור וניהול של שעות העבודה, כך שניתן לבחור את הכלי המתאים ביותר עבור העסק. להלן הנקודות החשובות שעליהן אתם צריכים לשים לב בבחירת שעון נוכחות.

  • מספר העובדים בעסק
  • אופי העבודה של אותם עובדים
  • דרישות מהמערכת
  • ביצוע גיבויים
  • תמיכה ושירות לקוחות

אם בעסק שלכם מועסקים מספר קטן של עובדים, אז אתם יכולים להסתפק במערכת קטנה, איך אין משמעות שזו תהיה מערכת לא מקצועית או מוגבלת, אלה שהעלות של המערכת תהיה יותר נמוכה. לדוגמא ניתן לבחור באפליקציה, ששומרת נתונים בענן, כך שאין צורך בביצוע גיבויים. למרות שיש צורך בתלום חודשי עבור השירות, אך חיוב יחסית נמוך.

בחירת סוג של שעון נוכחות תלויה ישירות באופי של העסק וסוג של העבודה .אם מדובר על חברת המשלוחים, שירות לקוחות טכני, סוכני ביטוח או סוכני מכירות, כל אותם העובדים שנמצאים לרב בשטח אז גם המערכת אמורה להתאים לניהול שעות בהתאם.

אם מדובר על עובדים במשרד, בחנות  או במקום קבוע אחר, אז המערכת המתאימה בשבילם – זו מערכת פיזית. יש מספר סוגים של מערכת פיזית החל מהמערכת הנפוצה ביותר שפועלת בעזרת כרטיס עובד ועד לשעון נוכחות מתקדם יותר מבחינה טכנולוגית הכולל סריקה של פרמטרים ביומטריים כמו תווי פנים או טביעת אצבע ועוד. תוכנות מיוחדות למחשב, שנועדות לניהול שעות העבודה, בדרך כלל מתאימות לעסקים שרב אנשי הצוות עובדים מול המחשב. במקרים כאלו ניתן להשתמש גם בקורא מגנטי, שמחובר למחשב בעזרת USB.

כאשר מחפשים מערכת שתתאים למקומות ייצור כמו מפעל, מוסך או כל מקום העבודה אחר, שבו עובדים עם ידיים, אז השעון המתאים ביותר יהיה כזה שעובד עם כרטיס עובד מגנטי או זיהוי ביומטרי כמו זיהוי תווי פנים.  

לפני שרוכשים שעון לעסק חשוב גם לדעת האם היכולות שלו מספקות את הדרישה שלכם. לדוגמא, האם אתם רוצים ששעון יוכל לעגל את שעות הכניסה והיציאה בצורה אוטומטית או במידה וחשוב לכם יתעד את השעה המדויקת, האם הוא מסוגל לעשות סיכום של השעות בסוף החודש, כולל שעות נוספות ועוד.

אחד הדברים שלא פחות חשובים, במיוחד כאשר מתבצע ניהול שעות נוכחות בעזרת שעון פיזי זה ביצוע גיבויים. לכן לפני הרכישה תבדקו באיזו תדירות מתבצע גיבוי, אם בכלל. הנקודה הזאת מתחברת לנקודה הבא הקשורה לתמיכה ושירות לקוחות זמין, שתוכלו לפנות עליו במידה ומתרחשות תקלות שונות. לפי דיווחים ומחקרים שונים, הוכח ששימוש בשעוני נוכחות תורם רבות לאווירה טובה במקום העבודה וביחסים בין העובדים ומנהלים, והצלחתו של העסק בכללי.

 לסיכום, חשוב לומר ככל שתעריכו ותתחשבו בעובדים שלכם ותיתנו דוגמא אישית כך תוכלו להוביל את העסק שלכם קדימה במסלול ההצלחה.

מאמרים מומלצים