המחשב הבייתי כמרכז מדיה

אם מישהו היה אומר שבהשקעה של 1500 שקל פלוס מינוס תוכלו לבנות מכשיר שיאפשר לכם –

לעצור שידורים חיים ולהמשיך אותם מאותה נקודה, לדלג על פרסומות, להקליט תכניות מהטלוויזיה בקליק אחד ולצרוב אותן ל DVD בעוד קליק, לראות את כל הסרטים ולשמוע את כל המוזיקה שבמחשב שלכם בסלון.

נשמע טוב, אה? זה לא חלום, זאת מציאות.

HTPC הן ראשי התיבות של Home Theater PC, כלומר מחשב אשר תפקידו לשמש כמרכז הבידור בסלון למטרות הקלטה ואחזור שידורי טלוויזיה, קולנוע ביתי, מוסיקה, הצגת תמונות ועוד.

מחשב כזה הוא כמעט זהה למחשב רגיל, למעט ממשק המשתמש, הנעשה דרך שלט רחוק במקום במקלדת, בשיטת התצוגה, הנעשית על גבי טלוויזיה במקום על מסך מחשב וביכולות הקלטת ווידאו באיכות גבוהה ובזמן אמת, המושגות באמצעות כרטיס הרחבה יחסית זול.

היתרון בשימוש במחשב במקום באמצעי ניגון המדיה המסורתיים

1. שימוש ביכולות PVR (הקלטה וניגון ווידאו דיגיטלי באופן אוטומטי) המאפשרות לדלג על פרסומות, לראות תכניות מסויימות באיזו שעה שרוצים,לעצור שידורים חיים ולהמשיך לראות מאותה הנקודה, ליצור ארכיב דיגיטלי נגיש של סדרות וסרטים, ולהציג אותם בו זמנית במקומות שונים ברחבי הבית.

2. החלפת ה-DVD, מכשיר הווידאו, נגן התקליטורים וכו’ במכשיר אחד בעל ממשק אחיד, הניתן לשדרוג או תיקון בעלות יחסית נמוכה.

מה הבעיות שצפויות למי שמתעתד לבנות HTPC בישראל?

למעט הקושי הטכני שבשדרוג מחשב קיים / הרכבת מחשב (אותו ניתן לפתור באמצעות קניית מחשב מותאם ל HTPC מראש) קיימת בעיה עיקרית אחת, והיא כיצד “ללמד” את המחשב את לוח השידורים של ערוצי הטלוויזיה, הלוויין והכבלים, כדי שלא נצטרך לתכנת אותו באופן ידני (כמו שפעם עשו, או ליתר דיוק ניסו רבים לעשות, עם מכשירי הווידאו הישנים) וזאת במקום פשוט להקליק על התכנית שרוצים.

מה שעומד מאחורי הקושי הוא אי-מוכנות מצד חברות הכבלים והלוויין להפוך את לוח השידורים האלקטרוני (EPG – Electronic Program Guide) אשר לכולנו גישה אליו באמצעות הממיר, לזמין גם עבור מחשבי HTPC. המדריכים המוצעים באתר זה יספקו לכם פתרון מלא לבעיה זו המיועד לנו, הצופים הרגילים, אשר רוצים בסופו של דבר חווית שימוש פשוטה ונוחה.

 

מאמרים מומלצים