איך בוחרים דומיין לאתר?
דומיין – Domain בעברית “שם מתחם”, הינו הכתובת הטקסטואלית אותה מזהה דפדפן אינטרנט ככתובת חד ערכית של אתר מסוים. על מנת לענות על השאלה “איך בוחרים דומיין”, עלינו להבין תחילה את המשמעויות הבסיסיות של בחירת שם דומיין:
  1. בחירת שם דומיין משפיעה על הרושם הראשוני: שם הדומיין הינו הדבר הראשון שגולשים ברשת האינטרנט רואים כאשר עם נכנסים לאתר. בחירה בשם דומיין טוב תייצר רושם ראשוני וממתג – רושם אשר יישאר עם הגולש לאורך זמן. לעומת זאת, בחירה בשם דומיין רע, עלולה אף להבריח גולשים מן האתר.
  2. בחירת שם דומיין משפיעה על קידום האתר בגוגל: על אף היעדר הצורך בבחירת שם דומיין אשר עונה ישירות על שאילתה היפותטית בגוגל, חשוב לזכור כי בחירת שם דומיין הכולל מילות מפתח הקשורות לתחום התמחות האתר, עשויה לסייע באינדוקס הדומיין טוב יותר ובהצגתו גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
  3. כאשר בוחרים שם דומיין, זהו הצעד הראשון במיתוג מוצרי האתר או שירותיו: שם דומיין ממותג מבדיל את האתר באופן ניכר מן המתחרים שלו באותו תחום. בחירת שם דומיין יצירתי וממתג הינה צעד חשוב מאד בתהליך השיווק אשר מתחיל למן היום הראשון שהדומיין והאתר פעילים ברשת האינטרנט.
רוצים לקבל טיפים ועצות איך בוחרים דומיין לאתר? חברת ג’טסרבר מתמחה במכירת דומיינים ישראליים ובינלאומיים!

צרו עמנו קשר ונסייע לכם בבחירת הדומיין המתאים ביותר עבור האתר שלכם.

 077-5452546

בנוסף חברת ג’טסרבר מציעה שירותי אחסון אתרים.

  כאשר בוחרים דומיין לאתר יש להבחין בין שם הדומיין – שם המתחם, לבין הסיומת של הדומיין הנקראת TLD או Top Level Domain. סיומת הדומיין יכולה להיות בהתאם למדינה, באופן בו סיומות דומיינים ישראליים מיוצגים על ידי co.il וסיומות דומיינים צרפתיים מיוצגים על ידי .fr סיומות הדומיינים יכולות להיות גם בינלאומיות, כגון סיומות .com וסיומות .net קיימות כיום סיומות דומיינים רבות מאד ומגוונות מאד, אשר מאפשרות לא רק למתג את האתר בשם דומיין, אלא למתג אותו בסיומת דומיין השייכת לתחום העיסוק או ההתמחות של האתר, למשל סיומות דומיין: .cafe או .coffee עבור בתי קפה, .dentist עבור רופאי שיניים, .education עבור אתרי לימוד, .travel עבור אתרי טיולים ונסיעות ועוד המון סיומות דומיין ייעודיות לתחומי עיסוק. חשוב לציין כי כאשר בוחרים דומיין לאתר, לא תמיד יהיה שם הדומיין הרצוי זמין לקנייה. גם דומיינים יצירתיים במיוחד, ממותגים וכאלו הכוללים בתוכם מילת מפתח הקשורה לתחום עיסוק האתר – עלולים להיות תפוסים על ידי משתמשים אחרים בישראל או בעולם. במידה ושם הדומיין שרציתם כבר שייך לאתר אחר, תוכלו לשנות אותו או לרכוש שם דומיין תחת סיומת אחרת. שימו לב לא ליפול במלכודת זכויות יוצרים! שם דומיין המרמז או דומה לשם דומיין קיים, עלול להיתפס כדומיין המנסה או כזה המושך בפועל תעבורה מהדומיין הקיים וההתייחסות המשפטית אליו תהיה לחומרה.

בחירת דומיין לאתר כרוכה גם בשיקול כספי. אתרים רבים המשמשים כאתרי מכירה לשמות דומיין מציעים דומיינים בעלויות שונות. רוב הדומיינים יעלו בישראל כ- 100 ₪ לשנה ובחו”ל כמחצית. השאלה “איך בוחרים דומיין?” חייבת לקחת בחשבון כי רכישת דומיין בישראל, על אף שעלותו גבוהה יותר, תאפשר קבלת חשבונית מס קבלה אותה ניתן להציג כהוצאה מוכרת לרשות המס. לעומת זאת, רכישת דומיין בחו”ל לא תאפשר הזדכות על מע”מ. בחירת דומיין לאתר צריכה להתבצע בנחת ובשיקול דעת וכמובן, בכפוף לכך שהדומיין פנוי ועלותו עולה בקנה אחד עם התקציב. חשוב לזכור עם זאת, כי לאחר בחירת הדומיין יש לרכוש אותו מהר ככל האפשר, שכן שמות דומיינים נתפסים מהר ולאחר שדומיין נרכש, לא ניתן לרכוש אותו אלא אם הוא אינו מחודש על ידי הקונה בתום תקופת השימוש בו. רוצים לדעת איך בוחרים דומיין לאתר בצורה חכמה, יצירתית וחסכונית? שאלו אותנו! המומחים של ג’טסרבר יעזרו לכם לבחור דומיין ישראלי או בינלאומי במחיר אטרקטיבי.  

איך בוחרים דומיין לאתר? – מה כדאי לזכור

  בעת בחירת דומיין לאתר יש לזכור כי הדומיין ילווה את האתר לכל אורך חייו. בחירת דומיין לאתר דומה מאד לבחירת שם לבית העסק – שם אשר יזוהה עם האתר הן בדיבור, הן על מסך דפדפן המחשב הנייח והן בעת גלישה במדיה ניידת.
  • מיתוג: בחירת דומיין לאתר יכולה להיות תוצאה של המצאת מילים חדשות או שימוש במילים קיימות. הדומיין גוגל למשל, הינו המצאה / וריאציה על המילה גוגול (עשר בחזקת 100). כמו כן, ניתן למצוא ברשת האינטרנט גם מחוללי שמות דומיינים אשר עשויים לספק רעיונות לבחירת דומיין לאתר.
  • תמציתיות: מומלץ לבחור בשם דומיין בעל מספר מצומצם של אותיות. כלל אצבע אומר כי המספר המיטבי של אותיות לדומיין טוב הינו שש עד עשר. דומיין תמציתי קליט הרבה יותר אשר שם דומיין ארוך, קל יותר להעביר את שם הדומיין בשיחה ובעיקר – קל לזכור אותו.
  • קלות הקלדה וקלות ביטוי: בחירת דומיין לאתר חייבת למצות שיקול של קלות הקלדת שם הדומיין. רובנו שולטים באנגלית ויכולים בקלות להקליד מילים באנגלית המהוות את שם הדומיין, ללא שגיאות כתיב. יחד עם זאת, שגיאות הקלדה נפוצות אצל כולנו ולכן דומיין לאתר חייב להיות מורכב ממילה או צירוף מילים אשר לא יהוו פתח לשגיאות הקלדה או שגיאות כתיב.
  • הימנעות ממספרים ומקף: בהמשך לקלות ההקלדה והביטוי של הדומיין, יש לציין כי בחירת דומיין לאתר צריכה להימנע משילוב מספרים ומקף בשם הדומיין. באותה מידה שהדומיין FaceBook אינו משתמש במקף, כך יש להקפיד על שילוב מילים בשם הדומיין. עם זאת, שימוש במספרים יכולים להיות חלק משם הדומיין במידה ולמשל של האתר הינו moked100, כלומר המספר מהווה חלק אינטגרלי ממהות האתר המוצג תחת הדומיין.
  • שימוש במילת מפתח: בחירת דומיין לאתר יכולה לכלול גם שימוש במילת מפתח וכאמור, אין כל צורך לבחור שם דומיין המהווה ביטוי, אלא שם דומיין הכולל מילת מפתח. למשל עבור אתר למשרד עורכי הדין של דן בתל אביב, ניתן לבחור בשם דומיין danlawtlv. שם דומיין זה כולל את שם בעל המשרד, המילה Law – חוק והמיקום TLV – תל אביב.


בחירה מושכלת של דומיין לאתר תסייע לכם במיתוג, שיווק וקידום האתר במנועי חיפוש. שואלים איך לבחור דומיין לאתר? הגעתם למקום הנכון – ג’טסרבר בע”מ תעזור לכם לבחור דומיין מתאים לטווח ארוך.

לפרטים נוספים אודות בחירת הדומיין ניתן לצלצל:

 077-5452546

מאמרים מומלצים