מחשוב ענן – שירות שיכול להועיל לכל עסק.

עולם הטכנולוגיות מתפתח בקצב מסחרר ויחד איתו כמובן שירותי ענן. כמעט כל אחד משתמש בשירות כזה מידי יום, שמירת תמונות, שימוש במייל ועוד. אבל אם תשאלו מה זה מחשוב ענן, לא בטוח שתקבלו תשובה. לאנשים עדיין זה נשמע כמשהו מסובך ולא מוכר.

אז מה זה בעצם מחשוב ענן?

מחשוב ענן, זה מגוון שירותי מחשוב, שניתן לשכור מחברה חיצונית, כאשר שימוש וגישה נעשים מרחוק בעזרת חיבור לאינטרנט. בתחילת הדרך ההתחברות לשירות אינו היה פשוט, מכיוון שלרב במשרדים השתמשו במערכות טכנולוגיה ישנות ולא יהיה ניתן לבצע סנכרון והתאמה בניהן. אבל עם הזמן זה השתנה וכיום כל יום אלפי בתי העסק, משרדים וארגונים בוחרים בשירות הזה וזה לא מפתיעה.

יתרונות של ענן

 אחד היתרונות הבולטים ביותר זה נגישות. ניתן להתחבר לנתונים ולמערכת מכל מקום בעולם ובכל הזמן, הדבר היחיד שנדרש בשביל זה – חיבור לאינטרנט. דבר נוסף ולא פחות חשוב זה אפשרות לבחור את החבילה ואת המרכיבים של השירות בהתאמה המדויקת לצרכי העסק או ארגון. זה אומר, שעכשיו בתקופה שמידי יום מתקבלים מאות קבצי מידע שונים, וחלקם חייבים לשמור – הטכנולוגיה באה לסייע. לדוגמה, לפני קצת יותר מעשור, ברב בתי העסק אפשר היה למצוא חדר שרת. שבו היה מעודכן מחשב מרכזי, שמטרתו הייתה לאסוף את המידע ממחשבים המחוברים אליו ולשמור אותו לתקופה מסוימת. מכיוון שהיה צורך לשמור על כמויות אדירות של המידע המתקבל לא פעם בעלי העסקים היו צריכים להשקיע לא מעט שקלים בשביל להוסיף עוד מרכיבים למערכת.

כיום מחשוב ענן מאפשר להתאים לעצמכם חבילת שירותים שתתאים לכם בדיוק, במידה ותתעורר צורך להוסיף דברים, ניתן לעשות את זה בעזרת שיחת טלפון קצרה. לכן, כבר אין צורך בחדרי שרת וגם לא בהמון ציוד וגם לא בעובד שתהיה אחראי על כל המערך, מכיוון שמעכשיו אותה חברה, שממנה רכשתם את השירות תהיה כתובת לכל דבר שקשור לשירות. זה בדיוק המקום, לחדד את העניין של בחירת חברה, שתספק את השירות הזה. מאוד חשוב שהיא תהיה אמינה ומקצועית, עם שירות לקוחות וא/ו שירות תמיכה זמינים רב שעות ביממה.

חסרונות ומחיר

בין החסרונות הבולטים – עניין אבטחת מידע. כמובן, שמידע מאוחסן באחד מחוות שרתים בחוץ לארץ. לרב  שטחים האלו נמצאים הרחק הרחק מאנשים וגם תחת סודיות מוחלטת. בין החברות תמצאו ” מיקרוסופט”,  “אמזון” ועוד. לפני המון שנים, כאשר כל הנושא רק נכנס, מחירים היו מאוד מאוד גבוהים. אבל עם השנים ועם כניסתם של מתחרים המחירים ירדו משמעותית וזה הפך להיות זמין גם עבור חברות קטנות.

אם אתם עדיין לא החלטתם באיזו חבילה לבחור, מומלץ לפנות לאנשי מקצוע. על סמך ידע וניסיון מומחים ידעו מה להמליץ.

מאמרים מומלצים